Utrechts bedrijfsleven doet Utrechters met een krappe beurs een theaterervaring cadeau
Utrecht is een prachtige stad om te ondernemen. Laten we daarom ook samen van betekenis zijn voor de mensen die hier wonen met wat minder te besteden. De theatercadeautjes zijn een mooie manier om verantwoord te ondernemen en (daarmee) zichtbaar te zijn op onze speellocatie en de media-kanalen van het NUT en Stadsschouwburg Utrecht.
Wat is een theatercadeautje nou precies?
Niet iedereen kan het geld voor een ticket naar het theater missen. Met de theatercadeautjes zorgen we ervoor dat de mensen in die omstandigheden, toch de bezoekers mét een kaartje worden! Als ondernemer kan jij onderdeel zijn van dit project door die kaartjes te financieren.
Hoe ziet dit er praktisch uit?
- Laat hieronder je gegevens achter. Het NUT neemt contact op om het aantal cadeautjes af te stemmen;
- Je stuurt je bedrijfslogo op en wij schreeuwen de bijzondere samenwerking van de (Utrechtse) daken;
- Het NUT stuurt je een factuur voor overeengekomen aantal cadeautjes.
- 1 cadeautje kost € 57,50 [1]. Hoe meer je afneemt, hoe meer Utrechters we blij kunnen maken.
- In samenwerking met de U-pas en sociaal makelaars zorgen wij ervoor dat de kaarten terecht komen bij mensen voor wie een avondje theater er echt toe doet.
- Het is ook mogelijk om voor eigen personeel of relaties tickets te kopen. Lees meer >>>
[1] (inclusief 9% btw).
Meedoen! (Invullen = vrijblijvend)
Theatercadeautjes in 2023: 160 mensen een waardevolle avond
Het aantal arme huishoudens neemt toe. Juist in die omstandigheden kan een theatervoorstelling zoveel goeds brengen: verbeelding, verbinding en troost.
In 2023 hebben we ons project Theatercadeautjes hervat, een project dat we in het najaar van 2022 lanceerden. De Theatercadeautjes bevinden zich op het snijvlak van publiekswerk en partnerships: Utrechtse bedrijven (o.a. Ondernemersfonds Utrecht, Berenschot, Vink Bouw, Foundation Stadsschouwburg) betalen de kaartjes voor mensen die zich dat niet kunnen permitteren. De opbrengst is meer dan de som der delen: bedrijven vinden een relevante invulling voor hun social return doelen, mensen met verminderde bestaanszekerheid komen (o.a. via buurthuizen, U-pas, voedselbanken en de armoedecoalitie) in aanraking met theater en het publiek van het NUT verbreedt.
Tijdens De Holidayshow konden 160 mensen de voorstelling bezoeken dankzij een theatercadeautje.
Partners 2024
Dit zijn de partners tot zover, meedoen kan nog!
Een greep uit eerdere partners